Nebojte sa suplementov - CrossFitujte bezpečne a bez bolesti

Ak sa pridajú škatuľky tabletiek s technickým dizajnom a prívlastkami “TURBO, MAXI, MUTANT, EXTREM...“ každému je hneď jasné, že suplementy patria do rúk iba žilnatým, kávovohnedým chlapíkom v mini plavkách. Omyl! Nie je suplement ako suplement a myslieť si, že proteínový drink patrí do rúk iba kulturistom je to isté, ako keby sme tvrdili, že vitamín C sa má prijímať iba počas chrípky.

Nerozprávame sa o tom, keď človek odbehne dva kilometre alebo večer pri televízii odcvičí obligátnych 30 brušákov. „CrossFit je aeróbne a aj silovo veľmi náročný tréning, takže suplementácia je jednoznačne dôležitá. Podiel všetkých potrebných živín v potravinách, ktoré prijímame už nie je ani zďaleka taký, aký by sme potrebovali,“ vysvetľuje Peter Országh, z bratislavského fitness centra FitCamp Drieňová.

Základom je prijať asi do pol hodiny po CrossFite cca 0,4 g proteínu na kilogram telesnej váhy a cca 0,8 g sacharidu. V praxi to znamená, že môžete doplniť pokojne aj rýchle cukry. „Nechcem ľudí navádzať na to, aby po tréningu cheatovali, ale musím povedať, že ak majú neodolateľnú chuť tak toto je určite najvhodnejšia doba, dať si čokoládovú tyčinku,“ hovorí Országh a dodáva, že ak si k tomu doprajete obľúbený proteínový šejk, naštartujete v tele dokonalý regeneračný proces. Zároveň tak zabezpečíte, aby si telo nebralo energiu z už vytvorených svalov. Proces je veľmi jednoduchý: sacharid dopraví proteín do buniek, ktoré ho nasajú a začína regenerácia.

K najvýznamnejšej regenerácii svalstva dochádza najmä v noci. Pred spánkom odporúča Országh užiť kombináciu Zinku, Magnézia a vitamínu B6. Majú jemne anabolický účinok a spánok bude po nich silnejší. Je tiež dokázané, že sa po ich užití zodvihne aj hladina testosterónu. Pred spánkom sa tiež odporúča doplniť proteín, môžeme si dopriať aj cottage cheese alebo tvaroh. „V CrossFitovom svete sa používajú aj takzvané volumizéry. Ide o predtréningový mix doplnkov, ktoré môžu zvýšiť výkonnosť, sústredenosť (taurín, kofeín, L-arginín). Obsah sa dá porovnať napríklad s prijatím dvoch- troch káv,“ hovorí Országh a dodáva, že týchto prípravkov sa vôbec netreba obávať. Sú legálne, bežne dostupné v predajniach s výživovými doplnkami pre športovcov a majú svoju širokú fanúšikovskú základňu.

Izotonické nápoje stoja určite tiež za zmienku. Tieto môžu zásadne zvýšiť vašu výkonnosť počas CrossFitového tréningu. Országh ich odporúča, najmä ak športovec pred tréningom nemal čas na plnohodnotné jedlo. Nebojte sa doplniť svojmu telu výživu, ktorú skutočne potrebuje a pomôžte mu na ceste k vysnívanej kondícii a zdraviu.

Copyright Reebok © 2018       
Made by TRIAD Advertising. Powered by SIMPLE WEB